Biznes w czasach Pandemii jak sobie z nim radzić?
Według raportu Mastercard do którego link znajdziecie na końcu tego wpisu duża część klientów bo aż 71% przeniosło swoje preferencje zakupowe z dużych dyskontów na małe sklepy osiedlowe blisko ich miejsca zamieszkania. Spora część także kupuje online, a lwia część sprzedawców nie jest jeszcze na to gotowych. Jak widać pandemia nie odpuszcza nie tylko w naszych kraju ale i całej Europie i czeka nas ciężki czas. Przede wszystkim zakupy kojarzą się nam z dużymi galeriami i do nich jesteśmy przyzwyczajenie od ładnych kilkunastu lat. W czasie gdy konieczne jest zachowanie dystansu społecznego nie jest to najlepsze miejsce aby udać się na zakupy, a małe sklepy osiedlowe nie wiem gdzie są, dlatego te małe sklepy powinny zacząć się reklamować, a te większe markety poza galeriami sprawdzić czy stosują te same metody.
Po pierwsze musimy założyć swoją wizytówkę w Google Maps. Nie kosztuje to nas nic a pozwolimy się klientom odnaleźć. Bez względu czy jesteśmy sklepem rybnym, mięsnym czy małym warzywniakiem Twoi nowi klienci będą cię tam szukać. Rejestracja jest bezpłatna i bezproblemowa i dostępna pod tym linkiem.
Po drugie jeżeli już jesteśmy w Google to musimy być na Facebook aby znajomi naszych klientów też w jakiś sposób się o nas dowiedzieli. Tutaj dobrym rozwiązaniem będzie poproszenia naszych klientów o udostępnienie naszego sklepu u nich na tablicy po to abyśmy dbali o siebie nawzajem. Wiadomo, że w małym sklepie osiedlowym będzie łącznie mniej ludzi niż w dużych galeriach i lepiej zadbać o dezynfekcje. Przekażmy to naszym klientom.
Po trzecie warto skorzystać z różnych form reklamy: ulotki, potykacze, reklama na witrynach, plakaty z aktualnymi promocjami wewnątrz sklepu.
![]() |
![]() |
Po czwarte zaproponuj zamówienia online lub przez telefon, a swoje produkty zapakuj w karton z twoim logiem oraz danymi kontaktowymi. Nie każdy ma czas, a nawet chęci stać w kolejce ale po odbiór paczki na pewno się zjawią ponieważ wszyscy musimy jeść. Bądź lokalnym paczkomatem ze swoimi produktami.
Innowacje podane w tym wpisie najprędzej odnajdą się w małych sklepach ale duże też mogą zacząć je wdrażać. Na pewno wszyscy na tym zyskamy ograniczając kontakty oraz zachowując dystans społeczny, a praca wykonana przez sprzedawców w tym czasie przyniesie korzyści na długie lata.
Jeszcze jedno od nas. Na wszystkie produkty dajemy wam dodatkowe 10% z kodem rabatowym "pomagamysobie".
Badanie Mastercard: po pandemii więcej kupujemy u lokalnych sprzedawców
https://newsroom.mastercard.com/eu/pl/press-releases/badanie-mastercard-po-pandemii-wiecej-kupujemy-u-lokalnych-sprzedawcow/#_ftn1.


Dodaj komentarz